Under pilotperioden ingår Abra som är en säkerhetslösning med vattenbrytare för bostadsrätten. Installation av läckageskydd ingår för hela fastigheten.
Under pilotperioden ingår Abra som är en säkerhetslösning med vattenbrytare för bostadsrätten. Installation av läckageskydd ingår för hela fastigheten.
Under pilotperioden ingår Abra som är en säkerhetslösning med vattenbrytare för bostadsrätten. Installation av läckageskydd ingår för hela fastigheten.
Är den centrala enheten som tar emot signaler från vattensensorerna
och styr ventilen. Centralenheten låter dig hantera systemet via Abralife-appen och meddelar bostadsägaren om det uppstår en olycka. Enheten pratar med molnet och låter användaren styra andra funktioner i hemmet som brandvarnare, ventilation, lampor, uppvärmning, dörrlås, etc. Om flera Linkbox+ installeras i en byggnad kan de prata med varandra och se till att larmsignaler om vatten, brand och inbrott kan skickas till grannar och andra boende vid en olycka.
Är en trådlös vattensensor som registrerar vatten, temperatur och luftfuktighet och skickar information till Abralife-appen och Abra-portalen. När vatten upptäcks stängs vattnet i bostaden automatiskt av. Vattensensorn kan placeras fritt eller monteras på ett fäste med fast strömtillförsel och/eller sensortejp för utvidgning av detektionsområdet. Vattensensorn har 5 års batteritid.
Ventilen är ansluten till Linkbox+ och stänger av vattentillförseln när vatten detekteras på en vattensensor. Den monteras på bostadens vattenledning av en auktoriserad rörmokare.
Sensortejp är en självhäftande vattensensor som fästs på underlaget som ska övervakas, vanligtvis under bänkskivor i köket eller liknande. När vatten upptäcks stängs vattentillförseln automatiskt av. Sensortejpen ansluts till Linkbox+ eller Watersensor+.
Steg 1 - Besiktning och planering
Fell Tech samarbetar med Bravida och tillsammans genomför de besiktningar och planerar installationen. Vid besiktning behöver Bravida tillgång till gemensamma utrymmen och/eller lägenheten.
Steg 2 - Undertecknande av avtal
Vi skriver ett avtal för pilotperioden. Avtalet beskriverlösningen, inklusive produkter, installation och process efter pilotperiodens slut. Den slutliga planen för installationen presenteras och accepteras av styrelsen eller dig.
Steg 3 - Installation av Abra
Abra beställs och levereras till Bravida som sedan utför installationen. Vi följer upp och hjälper till under hela processen.
Steg 4 - Överlämning
Vidöverlämning säkerställer vi att lösningen installerats enligt överenskommelse. Vi går igenom hur Abra fungerar och bistår bostadsrättsföreningen med Abras portal.
Steg 5 - Under pilotperioden
Nu påbörjar pilotperioden. Abras kundtjänst finns tillgänglig för att hjälpa både styrelsen och de boende. Relevant fakta och statistik kommer att delas till bostadsrättsföreningen.
Steg 6 - Hur länge varar pilotperioden?
Pilotperioden förväntas pågå 6 månader efter installation.
Steg 7 - Efter pilotperioden
När pilotperioden är slut kan bostadsrättsföreningen erbjudas möjlighet att fortsätta med tjänsten. Om bostadsrättsföreningen väljer att acceptera detta kommer ett nytt avtal att skrivas.
Om bostadsrättsföreningen väljer att avsluta piloten kommer portalen och den kollektiva funktionen att inaktiveras. Bostadsägare och bostadsrättsföreningar som inte vill fortsätta med tjänsten måste lämna tillbaka installerad utrustning. Kundtjänst skickar ut fraktsedlar för retur av utrustning och guider för demontering vid behov. OBS! Ventilen som är monterad på vattenledningar förblir i öppet läge och ska inte returneras.